Assassin’s Creed Identity Review

Siden lanseringen av App Store i 2008, har få franchiser sett så mange iPhone-utgivelser som Ubisofts Assassin's Creed. Studioet har gitt ut nesten alle slags spill du kan forestille deg på mobilen, fra kortspill i stil på bordet til arenaer for flere spillere. Det er til og med et flott piratspill som gjenskapte alles favorittdel av Assassin's Creed IV: Black Flag - eventyr på åpent hav.

Mange av disse har gått veien for de fleste eldre mobilspill, men til tross for mengden av utgivelser Assassin's Creed har sett på App Store, har det aldri vært noe spill som prøvde å gjenskape den snikende moroa med konsolloriginalene nøyaktig. Assassin's Creed Identity er det første spillet som prøver å fikse dette tilsynet, og det gjør en tapper innsats - men til slutt savner det målet.

Web / Miguel Co.

Hva er det?

Tilbake til en serie favoritt æra og sted (den italienske renessansen), satte spillerne ut på en rekke oppdrag for å løse Mystery of the Crows. Vi skulle ønske vi kunne fortelle deg mer om historien enn det, men i motsetning til et tradisjonelt Assassin's Creed-spill der du lever historien gjennom spillingen, blir fortellingen i Identity delt ut i tekstbaserte oppdragsbeskrivelser, og etterlater spillet med litt mer enn oppgaver som "identifisere Crow" eller "myrde denne karakteren" for å videresende handlingen.

Dessverre er dette ikke det eneste kompromisset som er gjort for seriefans.

Mens Assassin's Creed Identity gjør sitt beste for å gjenskape gjemmingen, klatringen og skjult drapet som franchisen er kjent for, føles spillingen betydelig fjernet fra konsollkompisene. I stedet for å måtte finne ut av den beste måten å bestige en bygning på, for eksempel, vil du ganske enkelt flytte tommelen mot en vegg, og snikmorderen skalerer seg automatisk til toppen. Myr en vakt i dagslys, og du vil kunne gå bort tilfeldig 90% av tiden. (De andre 10% må du bare stikke uansett hvilken vakt som også så deg, som tar alle to knappekraner, eller flykte til et tak og vente til varmen går ned, noe som ser ut til å ta 10-20 sekunder).

Er det morsomt?

Områdene er ikke veldig store, og oppdragene er ikke veldig spennende. Dette er et spill med enkle drepeoppdrag, eskorteoppdrag og å spille Renaissance Postal Service. Ved å tilby et nivåbasert design i stedet for en enkelt åpen verden, skjever spillet mer mot mobil sensibilitet - noe som er verdsatt - men til slutt reduserer moroa ved oppdagelsen som følger med de fleste Assassin's Creed-spill.

Oppdragene føles noen ganger litt kjøttigere, med det femte oppdraget "Broken Chains" som fortsatt er en personlig favoritt. I dette tilfellet trengte vi å frigjøre en fange som ble holdt i byen, men for å gjøre det, trengte vi å unngå blikket fra vanlige vakter mens vi fant kapteiner som vi kunne bestikke. Oppdrag som dette hadde en viss spenning og hjalp virkelig mange av spillets grunnleggende ferdigheter til å komme sammen på pene måter. Hadde hele Assassin's Creed Identity følt slik, tror vi de virkelig hadde vært på noe.

Men etter en stund kan det være vondt å åpne hvert oppdrag. Tilgang er knyttet til ditt nåværende nivå, og mens du bare fullfører oppdrag, vil det resultere i nok XP til å nivåere i de første trinnene, ganske snart fant vi oss selv uten den erfaringen som trengs for å låse opp neste del av historien. Dette betyr å gå tilbake for å male gjennom tidligere oppdrag, eller delta i enkle "kontrakter" som gir deg en enkelt oppgave å fullføre, og kan vanligvis pakkes inn på mindre enn et minutt.

Lett for øynene

Hva det mangler i spillet, gjør Assassin's Creed Identity opp for visuelle bilder. App Store har mange lekre spill, men det kan ikke benektes at Assassin's Creed Identity kan gjøre et alvorlig krav på tronen. Det er øyeblikk der miljøene ser veldig nær Assassin's Creed II kunstretningen som inspirerte dem. Kort sagt, hvis du leter etter et spill som sier "mobilspill er også nydelig!", Ville ingen krangle med deg når du først viste dem Assassin's Creed Identity.

Og likevel, selv her, er det gjort noen rare kompromisser. Oppdrag blir vanligvis møtt med belønninger av nytt utstyr, men å utstyre disse endrer bare karakterens statistikk, aldri utseendet. I 2016 ville vi bli hardt presset med å finne et annet stort budsjett-mobilspill som ikke gir deg det fine egoslaget av "se hvor mye kulere karakteren min er nå fordi jeg laget dem på den måten!" Og brukergrensesnittet føles veldig overfylt til tider, noe som kan få hele opplevelsen til å føles klumpete - så mye at vi har utløst alternativmenyen et halvt dusin ganger i midten av spillet uten å vite hva vi gjorde det.

Mer penger

Assassin's Creed Identity er et premium iPhone-spill med en premium prislapp, men det var ikke alltid på denne måten. Spillet ble først lansert i utvalgte markeder nesten to år før det ble utgitt - og tilbake i disse dager var det en gratis spillopplevelse.

Det er andre spill som har gjort overgangen fra free-to-play soft launch til betalt verdensomspennende utgivelse, men de er få og langt mellom. Hitman: Sniper er et godt eksempel på når dette fungerer bra. Det er ikke Assassin's Creed Identity.

Selv om det ikke er noen energitimere som begrenser fremgangen din i Assassin's Creed Identity, er det flere trykk og påminnelser om at du kan bruke ekte penger for å få litt mer av det du vil ha. Smiing av våpen krever ikke bare gamle gjenstander for å ødelegge; du må bruke valuta i spillet. Vil du ha et spor for en ny snikmorder? Du trenger massevis av valuta i spillet her også. Eller kanskje du bare vil bruke det nye ferdighetspoenget du har opptjent: la oss håpe du har nok av den tilknyttede valutaen til å kjøpe den ferdigheten du vil ha.

Det snakker mye om spillet at det til og med har flere valutaer i det hele tatt.

Dette er bra i verdenen av free-to-play, men de fleste forbrukere håper at et spill de betalte for å laste ned, ville være fornøyd med pengene de allerede har poniert. Å føle den kunstige veggen av "ikke nok valuta" når du har alle de andre komponentene er en brutal følelse i ethvert spill - og hvis det er et spill du allerede har betalt for, er det rett og slett syndig.

Kjøper jeg det?

Assassin's Creed Identity er ikke et dårlig spill, men det er ikke spesielt bra heller. Det ser ut som et skikkelig spill i Assassin's Creed-serien, og det prøver hardt å etterligne spillingen, men det kan ikke benektes at sjelen til franchisen føles på en eller annen måte fraværende. Med kortere oppdrag, strippet ned gameplay og enklere mål, føles det mer som en mock-up som noen kan bruke til å forklare Assassin's Creed enn det gjør et skikkelig spill i serien.

Det er spillbart, og det blir interessant i deler, men fans av serien vil uten tvil bli frustrert av begrensningene.

Assassin's Creed Identity er tilgjengelig i App Store.

Legg igjen en kommentar