7 Days to Die Review: Gi Zombies en morsom ansiktsløftning, 7 dager og en sandkasseplattform om gangen

Web / Rebecca Isaacs

Installasjonsprosess: Enkel takket være Steam

7 dager å dø for PC kan finnes på Steam, noe som gjør det enkelt å sette opp. Det tar litt tid å laste ned, men når den starter opp, er du inne. Du trykker på "Nytt spill" -knappen, og du må opprette et nytt tegn, noe som er enkelt hvis du velger en av forhåndsinnstillingene. tegn fra listen. Hvis du vil lage en unik karakter, er det enkelt med et skapingssystem som ligner på Skyrim. Alt, helt ned til øyenbrynene, kan tilpasses.

En av de fineste aspektene ved 7 dager er at når du starter et spill, og til og med etterpå, har du en mengde muligheter for å tilpasse spillingen. Vil du ha Scavenger (enkleste innstilling), eller vil du spille på de vanskeligste innstillingene der spillet faktisk forteller deg: "Du er en dårlig mor!"? Vil du at 24-timers syklusen skal strekke seg over 30 minutter eller to timer i sanntid? Vil du at zombier skal sprint om natten? Hvor mange zombier vil du ha i dag 7 horde? Dette er alle gode alternativer for å skape unik og utfordrende spill.

Web / Rebecca Isaacs

Tomt: Åpen verdens skrekk sandkasse

Når du først begynner å spille, tar det omtrent 20 sekunder før det starter opp, og så gisper du, holder de bare hendene foran deg og drikker i landskapet til en av fem biomer: snø, skog, ørken, ødemark, og brent.

En beskjed blinker på skjermen, og begynner med en kort opplæring om hvordan du skal takle det grunnleggende i spillet. Denne opplæringen tar deg gjennom grunnleggende håndverk, og hjelper deg med å lage økser, plantefiberklær og trevåpen som klubber og buer. Det hjelper deg også med å lede deg til nærmeste Traitor Joes butikk, hvor du kan kjøpe viktige forsyninger og våpen - men beklager, ingen overnattinger. Når du er ferdig med opplæringen, får du noen ferdighetspoeng å bruke på kompetansesiden din, vi vil dekke det nærmere nedenfor.

Du trenger vann og du må jakte, fôre og rense for å overleve. Du vil føle effekten av varme når ørkenen øker temperaturen din, og du vil sulte når snøbiomet tømmer kaloriinntaket ditt.

Når du har fullført opplæringen, er det en åpen sandkasse bestrøket med skrekk- og overlevelseselementer. Spillet tyder løst på atomnedbrudd, men det som betyr noe er at sivilisasjonen nylig har falt, og du er den eneste personen i live. Annet enn det, er verden din for erobringen. Alpha 17 har noen mindre oppdrag fra Traitor Joe's, som å rydde ut zombier et sted, eller grave opp instruksjoner på et markert sted på kartet, men generelt er målet å overleve. Nå kan dette virke som en enkel prestasjon. Tross alt er zombier i ferd med å kaste, kaster monstre, men 7 Days to Die kan overraske deg (mer om det senere).

Den andre, titulære delen av handlingen: hver syvende dag kommer en zombiehorde over deg. De vet hvor du befinner deg. De vil finne deg og klo veien til deg, og du må forsvare deg selv og basen din fra dem. Når de 7 dagene går, blir de vanskeligere å beseire. Vår forståelse er at det endelige målet med 7 dager er å legge til en historie, men akkurat nå er de fokusert på å finslipe generelt. Vi håper at historien vil være valgfri, siden den fungerer som en overlevelseshorror sandkasse.

Web / Rebecca Isaacs

Spill: Kan være bedre, men solid generelt

7 Days to Die har to spillbare kart: Navezgane, som er et massivt firkantet kart som består av fem biomer der du kan bruke sandkasseverdenen til din fordel; og generering av tilfeldig kart, som er et kart som tilfeldig gyter byer og biomer. Sistnevnte er for spillere som ønsker en større utfordring, da ingen tilfeldige kart er det samme. Førstnevnte har imidlertid morsomme elementer som en skole, komplett med lading av fotballzombier og en strippeklubb. Fra disse to typer kartene alene kan spillingen vare i flere timer (som vi sa, vi har klokket inn 500 timer på dette tidspunktet).

Zombier skal visstnok knuse, sikle monstre med en forkjærlighet for hjerner. I løpet av 7 dager oppdaterte Alpha 17 det imidlertid slik at disse zombiene er intelligente. De vet når du har laget og satt noen feller — og de manøvrerer seg lett rundt dem.

Som vi tidligere nevnte, er det meningen at zombier skal knuse, sikle monstre med en forkjærlighet for hjernen. Imidlertid oppdaterte Alpha 17 spillet slik at disse zombiene er intelligente. De vet når du har laget og satt noen feller — og de manøvrerer seg lett rundt dem. Det er mildt sagt frustrerende når du prøver å beskytte basen din mot dem, og utviklerne har forsterket den så høyt at du virkelig sliter med å forsvare basen din.

Men hvis du liker den slags utfordring, så klatre og skyte deg gjennom horden, og prøv deg. Når det er sagt, har 7 dager også noen virkelig kule zombier som gjør spillet uforutsigbart og unikt. Disse inkluderer: skrikende zombier, som varsler og gyter horder med et banshee-aktig skrik; edderkopp-zombier, som kan klatre gjennom vinduene dine for en uventet kveldsopphold; og politimanns zombier, som er en solid kombinasjon som minner om Spitter og Boomer fra Left 4 Dead-serien.

Det er også et ferdighetstrær som gir deg forbedrede evner når du går videre. Vi føler at dette ferdighetstreet er mildt feil, da de vil at du sakte skal bygge opp nivåer og begrense viktige aspekter - som smia og sykler - til nivå 20. For å gjøre dette, må du male deg gjennom horder, som å drepe zombier er den mest effektive måten å få erfaring og nivå opp. Hvis dette er din preferanse, vil du ha det kjempegøy med dette spillet. Hvis du foretrekker å bygge og lage, anbefaler vi at du velger noe som Minecraft eller Terraria. Et raskt notat - fordi dette er et igangværende spill, har Alpha 18 lovet å omstrukturere dette, så dette kan endre seg når den nye oppdateringen faller.

En stor fordel er at hver bygning i spillet er som en minifangehull. Fylt med feller, sovende zombier og mye tyvegods, er det et flott tillegg til et spill som trengte litt ekstra innsats for å gjøre spillet morsomt og spillbart. For eksempel, i ett hjem vi raidet på flerspiller, falt en av oss gjennom et svakt gulvbrett og havnet i et rom fullt av zombier. Imidlertid gjorde byttet i huset - en jaktgevær, med et par våpenmodifikasjoner for å lage sterkere våpen - det morsomt, uforutsigbart og verdt reddene.

Hver sjuende dag kommer en zombiehorde over deg. De vet hvor du befinner deg. De vil finne deg og klo veien til deg, og du må forsvare deg selv og basen din fra dem.

For det meste er kontrollene veldig lett håndterbare på PC-en, som består av de grunnleggende, ganske universelle WASD-tastaturkontrollene. Hvis du ikke liker WASD-kontrollene, er det også veldig enkelt å gå inn og endre dem. Vi likte brukervennligheten, da vi klarte å hoppe inn i de to kartene spillet kan skryte av uten en grov start. Vi likte også at det på grunn av de enkle kontrollene var lett å angripe zombier med nærkamp og våpen.

Web / Rebecca Isaacs

Grafikk: Utdatert, men detaljert på optimal

For et spill som ble utgitt i 2013 opprinnelig, kunne grafikken være litt bedre, selv om du spiller på optimale innstillinger. Tilbake på dagen spilte vi på lavere innstillinger i stedet for å splurge på et fancy grafikkort. Hvis du spiller på de lavere innstillingene, er det cringeworthy, men ikke så cringeworthy som Witcher 3s laveste innstillinger.

7 dager har et anstendig 3D-grafikksystem som de definitivt har forbedret ettersom alfaoppdateringene har blitt utgitt. Som en konsekvens har også minstekravene økt. De som spiller på minimumsinnstillinger kan være lurt å merke seg det. Mens vi håper de vil forbedre disse i løpet av de neste alfaoppdateringene, tar vi grafikken som den var på tidspunktet for denne gjennomgangen, og akkurat nå, mens de er detaljerte om optimale innstillinger, kan de være bedre.

Fordi grafikken er en ganske blandet pose, kan bildene per sekund (fps) variere dramatisk. Vi opplevde fall så lave som 18 bps når vi spilte. Når det er omgitt av en horde, kan det bety liv og død.

Plattform: Det er komplisert

7 Days to Die kjører på mange plattformer: PC, PS4 og Xbox 360. Vi spilte 7 dager på PC, og i skrivende stund ga de ut en teaser for Alpha 18-oppdateringen som skulle rulle ut til PC-versjonen av spill.

Forrige gang vi sjekket, gikk selskapet som eide alle konsollrettigheter, Telltale, i stykker, og The Fun Pimps (utvikleren) var i juridisk limbo og prøvde å få tilbake sine egne rettigheter. Det er en god sjanse for at det ikke vil være noen oppdatering i konsollversjonene av spillet når som helst når dette problemet kommer seg gjennom domstolene. Derfor anbefaler vi på det sterkeste at du kjøper PC-versjonen hvis du bestemmer deg for at dette er et spill du kanskje vil prøve.

Pris: Gjennomsnitt for et alfaspill

På rundt $ 25 er 7 dager ikke det dyreste zombiespillet på markedet. Imidlertid er det det dyreste alfa-zombiespillet der ute. Fordi du kan kjøpe den på Steam eller Humble Bumble, anbefaler vi å vente på et Steam-salg og få det til rabatt, spesielt siden det fortsatt pågår. På denne måten, hvis du bestemmer deg for at du ikke liker det i fremtiden, er du ikke ute for full pris.

Konkurranse: Andre sandkasseskyttere

Det er vanskelig å sammenligne 7 dager med andre sandkasser der ute på grunn av det betydelige fokuset på å lage og bygge. Minecraft har ekspansiv utforming og uten tvil god grafikk med sitt klassiske blokkerende utseende. Terraria kan også skilte med zombier og lage og bygge evner, selv om de er 2D i stedet for 3D som på 7 dager. Og alle kan garantere timevis med spill med morsomme vendinger.

Hvis noe kan skille disse spillene fra hverandre, er det selve realismen til 7 dager. Du trenger vann og du må jakte, fôre og rive for å overleve. Du vil føle effekten av varme når ørkenen øker temperaturen, og du vil sulte når snøbiomet tømmer kaloriinntaket ditt. Og det er alt før vi har nevnt ulvene og zombiebjørnene (ja, de eksisterer, og nei, de er ikke lette å ta ned) på 7 dager. Hvis du liker en følelse av realisme i zombiespillene dine, er 7 dager noe for deg. Hvis ikke, foreslår vi at du tar en titt på Minecraft eller Terraria.

Endelige dommen

Hvis du elsker smarte zombier, vil du elske dette spillet.

Til tross for mangler i grafikk, er det mye å elske om 7 dager å dø. Det utfordrende ferdighetstresystemet og farlige intelligente zombier legger til et element som vanligvis ikke finnes i zombieskyttere. Hvis du vil ha et spill å forplikte deg til i timevis, bygge baser og utforske fangehullslignende hjem mens du dreper zombie cheerleaders, kan 7 dager å dø være en morsom måte å lette litt stress etter en lang arbeidsdag.

Lignende produkter vi har anmeldt:

• Den siste av oss Remastered
  • Dager gått