Programvare : OpenGL SDK : OpenGL SDK

OpenGL SDK

Versjon
4
Plattforms
Lisens Open Source
Kategori Programming

Programvare gjennomgang

Hovedfunksjoner

  • Biblioteker for å øke utviklingen
  • Verktøy for feilsøkingssystemer og applikasjoner
  • Nyttig og aktivt brukerområde

OpenGL SDK er en plattform SDK for OpenGL-programmer (OpenGL) utviklere. Søknaden består av biblioteker og verktøy utviklet av tredjeparts bidragsytere.

OpenGL SDK gjør det mulig for utviklere å lage grafikkprogrammer. Noen av bibliotekskomponentene som følger med SDK, inkluderer et 3D-grafikkverktøy på høyt nivå, et bibliotek med åpen kildekodeutvidelse, et åpen kildeprogrammeringsgrensesnitt og ressursstyringssystem og et matematikkbibliotek for 3D-programvare som er basert på OpenGL Shading Språk. SDK gir også verktøy for feilsøking av Unix-lignende operativsystemer og OpenGL og OpenCL-applikasjoner.

SDK er et populært valg for å lære 2D og 3D programmering med OpenGL-biblioteket, da det også har et aktivt samfunn av brukere og nyttige diskusjonsforum. Noen av feltene som bruker OpenGL er CAD-programmer, videospill, flysimulatorer og vitenskapelige visualiseringsverktøy. Hvis du arbeider med OpenGL, er OpenGL SDK en verdifull kodende ressurs.

Oppdatert: 9. juli 2015

▶ Primær filutvidelse

.fsh – Fragment Shader File

▶ Andre filutvidelser brukt OpenGL SDK 4

Støttede filtyper
.CSO Compiled Shader Object File
.VSH Vertex Shader File
Ekstra relaterte filformater
.VS Vivid Include File