.mcr Filutvidelse
Filtype 1Minecraft Region File
Utvikleren | Mojang Specifications |
Kategori | Spillfiler |
Format | Binary |
Hva er en MCR fil?
Spillfil brukt av Minecraft, en sandkasse blokk byggeprosess; inneholder en 32x32-region i en Minecraft-verden; oppkalt som r.x.z.mcr, hvor "x" og "z" angir regionens koordinater; brukes til å lagre "biter" av verden.
"x" og "z" -delene i regionfilnavnet kan avleses ved å dividere stykkoordinatene med 32. For eksempel har regionen (64, 0) filnavnet r.2.0.mcr
MERK: MCR-filer ble introdusert med Beta 1.3-versjonen av Minecraft og ble senere erstattet av "Anvil" -formatet ( .MCA files). Før MCR-format ble .DAT filer brukt.
Windows |
|
Linux |
|
Macintosh |
|
Filtype 2Tecplot Macro
Utvikleren | Tecplot |
Kategori | Executable Files |
Format | N/A |
.MCR alternativnummer 2
Makrofil som brukes av Tecplot, et program som brukes til vitenskapelig beregning og visualisering; lagrer instruksjoner som automatiserer arbeidsflyten i databehandling og visualisering av data; gjør at repeterende oppgaver kan kjøres automatisk.
Filtype 33ds Max Macroscript File
Utvikleren | Autodesk |
Kategori | Executable Files |
Format | N/A |
.MCR alternativnummer 3
Skript skrevet for 3ds Max, en 3D modellering, animasjon, gjengivelse og effekter program; kan automatisere felles handlinger prosesser i programmet; ligner på en MAXScript-fil ( .MS ), men genereres av nyere versjoner av 3ds Max.
Windows |
|
Filtype 4ePSXe Memory Card File
Utvikleren | The ePSXe Team |
Kategori | Spillfiler |
Format | Binary |
.MCR alternativnummer 4
Fil som brukes av ePSXe eller en annen variant av PlayStation-emuleringsprogramvare; inneholder lagret spillinformasjon for spill som spilles med emulatoren; simulerer funksjonaliteten til et PlayStation-minnekort Noen ganger brukes til deling av ePSXe-spill på Internett.