.sbsar Filutvidelse
Filtype Substance Archive
Utvikleren | Allegorithmic |
Kategori | 3D Image Files |
Format | N/A |
.SBSAR alternativnummer
En SBSAR-fil er et arkiv opprettet av Allegorithmic Substance Designer, et program som brukes til å lage materialer til bruk i 3D-innhold, for eksempel animasjoner, spesialeffekter og videospill. Den inneholder et 3D-materiale, som betong, teppe, glass, marmor, stål, skifer, jern, metall, tre og glass. SBSAR-filer brukes til å dele materialer som er laget av Substance-brukere eller er tilgjengelige for nedlasting med et Substance Source-abonnement.
En SBSAR-fil er den publiserte versjonen av en .SBS -fil. Det er optimalisert for kun å lagre informasjonen som kreves for å gjøre stoffet det lagret og ikke kan redigeres. For å publisere et stoff i Substance Designer, som lager en SBSAR-fil, følger du disse trinnene:
SBSAR-filer kan åpnes av en rekke programmer, inkludert Substance Designer, Substance Paint, Unity, Unreal Engine 4, Maya , 3ds Max, Cinema 4D, CATIA og TouchDesigner.
Du kan åpne en SBSAR-fil i Substance Designer ved å velge File → Open .... Du kan legge til SBSAR-filer i Substance Painter ved å velge Fil → Import ressurser ..., dra og slippe filene i "Hylle" -ruten i Substance Painter, eller ved å plassere dem i mappen "Materials" i følgende katalog:
Dokumenter / Substance Paint / Shelf /
Materialene som er lagret i de nylig lagt til SBSAR-filene, vil da være tilgjengelige i "Hylle" -ruten i Substance Painter.